無印良品 消費税込み価格プロモーション
無印良品 消費税込み価格プロモーション

Mar 18, 2020

2019年の消費税増税に際して、 無印良品の商品価格には予め消費税が含まれていることを 伝えるプロモーションを手がけました。 理解と共感に届きにくい訴求事項を、 生き物を使ったアニメーションで 誰にでも分かるよう明快に表現。 あえてこれまでの無印良品とは異なる方法を用いることで コミュニケーションの起爆剤となることを意図しています。 全国の無印良品のほか、webサイトや トレインチャンネル、主要駅でのデジタルサイネージ等で 増税前から増税後の半年に渡り展開しました。...
べにや 無何有(BENIYA MUKAYU)
べにや 無何有(BENIYA MUKAYU)

Mar 02, 2020

石川県の加賀温泉郷、薬師山の高台に静かにただずむ宿「べにや無何有」。 原デザイン研究所ではこれまで、ロゴタイプの設計をはじめ、 パンフレットや「薬師山 アメニティ」と呼ばれる一連のアメニティ製品、 ワインや醤油、梅干しのパッケージ類などのデザインをお手伝いしてきましたが、 この度はウェブサイトの全面リニューアルを担当しました。   荘子が好んだ言葉「無何有」は、「何もないこと。無為であること」を意味しています。 そんな宿の名に沿うように、ウェブサイトのリニューアルに際して、 ほうっておくと飽和してしまう情報を、見せすぎず、語りすぎない構成に再編集し、 障子の隙間からそっと覗くような静謐さを基調にデザインしました。   Webサイトは下記URLよりご覧いただけます。 https://mukayu.com/...
ハンファ LIFEPLUS
ハンファ LIFEPLUS

Feb 05, 2020

ハンファ LIFEPLUS

韓国の企業、ハンファ生命保険をはじめとするハンファグループ5社が運営するLIFEPLUSは、 「老い」「病」「死」といったリスクに備えることではなく、「生」に焦点を当て、 人生の全ての瞬間を豊かにすることを目指す保険ブランドです。

シンボルマークの制作にあたっては、モーションを効果的に取り入れた表現とし、
生のダイナミズムを「躍動するかたち」としてシンボライズしています。
イメージの原型は変化を模索しながら運動する「円」です。
円というプライマリーな形も、運動性の中におくと、ひとときも円の形にとどまってはいません。
シンボルマークはそのような「生のかたち」の一瞬を取り出したものです。
ロゴタイプは明快で揺るぎない人生観を表現しています。
基礎的なフォルムの字列に、特徴的な「P」の造形をアクセントとして加えており、
これに合わせオリジナルフォント(英・韓)の制作監修も務めました。

その他、ポスター、ブランドムービー、Webサイトの監修、
グッズ類など、ブランドのアクセラレーション一式を手がけました。
Webサイトは下記URLよりご覧いただけます。

https://www.lifeplus.co.kr/
AD: Kenya Hara
D: Kenya Hara, Angsuya Kunchaethong
Motion Graphic: Hiroyuki Saito, Kenichi Hashimoto
Pr: Yuta Hosomi
Movie Pr:Satoshi Muraki
Typeface Coorperation: Calvin Kwok(English), Tlab Font(Hangul)
Japan House London Creative Crossings

Oct 18, 2019

Japan House London Creative Crossings

Kenya Hara has designed a series of "Creative Crossings"to be installed on Kensington High Street where Japan House London is situated.

The installation coincides with London Design Festival 2019, and is part of an initiative aiming to boost the Kensington High Street area brand, enlivening the area.

The design for Hara's Creative Crossing, in front of Japan House London, is based on the Japan House logomark.

Demonstrating the crossing are Cllr Gerard Hargreaves (Councillor for Chelsea Riverside, Kensington), Kenya Hara, Michael Houlihan (Director General of Japan House London), and designer Sascha Lobe. (central photo, from right)
AD: Kenya Hara
D: Hiroaki Kawanami
Ph: Jérémie Souteyrat ©︎ Japan House London
『デザインノート No.86』(誠文堂新光社)原研哉特集号

Aug 08, 2019

Kenya Hara special feature in Design Note magazine No.86

In 2004, a Kenya Hara feature in Idea magazine presented the basis of Hara's approach to design. The same publisher, Seibundo Shinkosha, has now produced a special feature edition of Design Note magazine to cover the trajectory of Hara's career over the decade and a half following the Idea feature. During that period, the scope of his projects has expanded, encompassing major projects such HOUSE VISION, JAPAN HOUSE, and Teikuhiko in addition to fields such as visual identity, branding, and product development. Projects also cover a greater range of scales. In addition to past and current work, the feature looks ahead, presenting new ideas and further developments.
Pb: Seibundo Shinkosha Publishing Co., Ltd.
Production Cooperation: Kenya Hara+Hara Design Institute
Cover Photo: Yoshihiko Ueda
Webサイト「低空飛行」公開

Jul 21, 2019

約一年半にわたって準備をしてきました「低空飛行」を公開しました。 これは飛行機の旅ではありません。こんな日本はいかがですか、と 原研哉が選りすぐりのスポットを紹介するサイトです。 地上の景色をつぶさに眺められる高度で、日本の深部あるいは細部を くまなく見てまわる旅をイメージした比喩的な名称です。 アクセスするといきなりログイン画面が現れる単刀直入な設計ですが、 内容はご満足いただけるはず。 コンテンツは月1一回、ブログは月3回の更新予定です。 ユーザー登録をいただくと無料で閲覧いただけます。 https://tei-ku.com...

AD: Kenya Hara
Movie / Photograph / Text : Kenya HARA
D: Kenya Hara, Inoue Yukie, Nana Miyazaki, Hiroshi Hosokawa, Xin Zhong
Coordination: Yoshino Nihonyanagi
Movie Retouch: Yuuki Saito, Yukio Fukaya, Shuichi Takahashi, Takashi Suzuki
Music : Heima*
Web: Yasuo Watanabe*, Motokazu Furukawa*
Illustration: Yoshitaka Mizutani*

MUJI HOTEL GINZAオープン

Jun 20, 2019

MUJI HOTEL GINZA Opening

On Thursday, April 4, MUJI HOTEL GINZA opened on floors six through ten of MUJI GINZA. This is the first MUJI HOTEL in Japan, and the third worldwide, after MUJI HOTEL SHENZHEN and MUJI HOTEL BEIJING in China.

MUJI HOTEL offers accommodation where you can enjoy MUJI during your stay. Based on an "anti-gorgeous, anti-cheap" design concept, it connects guests with the local area in a space conducive to a good night's sleep, providing a place for travelers to refresh both body and mind at a price that is just right.

Hara Design Institute handled the art direction for the entire hotel, designing every point of contact with guests, from the concept for the hotel, the interior and exterior signage, and the website, to the user interface for the tablet apps and controls for the room facilities, the charging station/cable management box, and even the nameplates and business cards for the hotel staff.

https://hotel.muji.com/ginza/en/
CD・AD: Kenya Hara
D: Kenya Hara, Ryosuke Kato, Xin Zhong, Hiroyuki Sato, Kensuke Ono
C: Kyoko Nagase
I: Yukiyo Nemoto
Ph: Shimei Nakatogawa
Web: Kohei Shimizu
Pr: Atsushi Matsumoto
TENKU / 忘れの里 雅叙苑

Jun 13, 2019

TENKU / GAJOEN

We designed the websites for two very special hotels in Kirishima, Kagoshima Prefecture--the TENKU resort and Wasure no Sato GAJOEN at Myoken Onsen.

TENKU consists of only five villas, situated in vast grounds of 60 hectares. It provides a quiet, out-of-the-ordinary experience, completely immersed in the natural surroundings. We used 3D map animations and a concept movie to communicate the vast scale and distinctive proposition of this luxury resort.

GAJOEN is an inn with the air of a traditional community, created by relocating rural architecture. Along with the thatched buildings, there are onsen baths hewn out of solid rock, and the inn serves cuisine of the land of Satsuma, prepared using local vegetables. The almost-forgotten scene of the Japanese countryside is somehow familiar and reassuring.

Both hotels provide an out-of-the-ordinary experience. They are the product of the philosophy and ideas of TENKU and GAJOEN owner Tateo Tajima, who is still working today on his unfinished paradise.

TENKU
https://tenkunomori.net/en/

Wasure no sato GAJOEN
https://gajoen.jp/en/
AD: Kenya Hara
D: Kenya Hara, Kanako Ohashi, Takuya Seki, Nana Miyazaki
C: Takuya Seki
Ph: Taiki Fukao
Movie Director: Taiki Fukao
Web: Daisuke Takahashi*, Ryota Inoue*, Masafumi Moriwaki*, Hiromu Hasegawa*
CG: Kenichi Hashimoto*
Pr: Yoshifumi Nabeta
MUJI Diner湯気サイン

May 29, 2019

MUJI Diner Steam Sign

On the first basement level of MUJI GINZA, MUJI Diner specializes in bringing out the original, natural flavors of the ingredients in the food it serves. In order to encourage people walking in the Ginza area to visit the restaurant, we came up with the idea of installing this sign at the street-level entrance. MUJI GINZA is the company's global flagship store, but the sign reaches out directly to local customers. With the rising steam evoking images of food being freshly cooked, the sign and its handwritten description of the meal of the day act as a warm invitation to passersby to come inside.

CD・AD: Kenya Hara
D: Kenya Hara, Hiroyuki Sato, Kensuke Ono
Ph: Shimei Nakatogawa
Pr: Atushi Matsumoto

無印良品 大引越 有楽町▶銀座

May 20, 2019

MUJI’s relocation from Yurakucho to Ginza

We used illustrations by Hiroki Taniguchi to present a comprehensive depiction of the opening of MUJI GINZA, treating it as the relocation of the global flagship store from Yurakucho to Ginza. The detailed store layout also stimulates interest in the newly opened MUJI HOTEL. The illustrations are used widely in digital signage on trains and web banner ads. Promotion focusing on key MUJI products is being rolled out mainly through ads on trains, buses, and other transportation systems and signage.

https://shop.muji.com/jp/ginza/en/
AD: Kenya Hara
D: Saiko Kanda, Hana Yazaki
C: Kyoko Nagase, Takuya Jojima
I: Hiroki Taniguchi
CG: Kenichi Hashimoto
Ph: Akihiro Ito
Pr: Yoshie Sone